joi, 15 ianuarie 2015

Eu sau societatea?

Am învățat de mică 
cum să mă comport.
să fiu draguță, bună, politicoasă,
să fiu umilă, să plec capul,
când greșesc să îmi asum,
să tac când trebuie, și să vorbesc
atunci când sunt întrebată. 
Am învățat că în viață, 
trebuie să fi cinstit, 
să muncești, să agonisești, 
însă societatea m-a derutat....
și pe propria-mi piele am învățat
că dacă ești bun și cuminte, 
ești prost și toate greșelile cad pe tine, 
dacă ești umil te calcă în picioare, 
iar dacă ești cinstit, muncești doar cât să supraviețuiești. 
Stau și mă întreb, oare societatea moare?
sau încearcă să mă ucidă câte puțin până devin roboțel?
Nu pot să fiu ca ceilalți, 
zâmbesc și încă mai spun "mulțumesc", 
când greșesc îmi cer iertare și retușez
lucrez în fiecare zi, și colecționez amintiri, 
privesc cerul ori de câte ori simt 
că orașul mă sufocă, iar gândul
îmi fuge la mare când societatea anulează.
Katherina Andreescu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu